Under kommunestyremøtet 23. juni 2026 ble Nordreisa kommunes IA pris for 2025 utdelt av ordfører Hilde Nyvoll.
Vinneren ble Sonjatun sykehjem som ble tildelt diplom og 10000,- for sin innsats for inkluderende arbeidsliv.
Men også økonomiavdelingen og kulturavdelingen ble berømmet, som hver mottok en sjekk på 5000,- fra kommunen.
Kulturavdelingen har opprettholdt lavt sykefravær over tid. I 2024 var sykefraværet på 2.51% og i 2025 var det nede i 2.41%.
Det er verneombudene i Nordreisa kommune som nominerer kandidater til IA prisen, mens arbeidsmiljøutvalget velger vinnere.
